Anmeldelse af skader på dige

Anmeldelse af skader direkte til rette myndighed.
Hvis du også vælger at orientere foreningen med en kopi af anmeldelsen, har vi mulighed for at følge op på anmeldelsen, og eventuelt holde dig orienteret om hvad der sker i sagen.

Skade på dige

Der skelnes mellem skader der er ved at ske og som skal standses, og skader som allerede er sket, uanset om det er et digegennembrud, fjernelse af strækninger af diget eller andet, f.eks. for tæt pløjning.
Hvis skaden på diget er i gang lige nu, og anmelder ønsker arbejdet standset, skal anmeldelse ske direkte til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Som tilsynsmyndighed er det nemlig Slots- og Kulturstyrelsen der har muligheden for at sende en standsningsmeddelelse til ejer,

Hvis skaden er sket skal skaden anmeldes til kommunen,

Andet Hvis du har opdaget noget du mener kan være ulovligt eller problematisk i forhold til et fortidsminde eller et dige, er du velkommen til at kontakte foreningen på mail eller telefon.

Danmarks Kulturarvs Forening - Vesterheden 87 - 8800 Viborg
Tlf: 20 80 92 10 - jm@kulturarvsforening.dk